İstanbul'da ilk kurulan kulüp olşan İstanbul rotary Kulübü faaaliyetleriyle İstanbul'un en önde gelen insanlarının ilgisini çekip takdirini kazanmış, kulünün üye sayısı 1968'de 125'e ulaşmıştır. Üyelik isteklerinin arttığı bu dönemde kulüp yeni üye taleplerini kabulde güçlük çekmeye başlamıştı. Her meslek grubundan ancak bir üye alınabilmesi İstanbul gibi aynı meslek dalında çok sayıdadeğerli insanın bulunduğu şehirde, Rotary'nin ve kulübün gelişmesini kısıtlıyordu. Ayrıca üye sayısı hızla artankulüpte, Rotary ilkelerine ulaşmada büyük önemi rtnolan samimiyet ve yakın arkadaşlıkların kurulması güçleşiyordu. Bu düşüncelerle, İstanbul'da ikinci Rotary Kulübünün kurulması kararlaştılmış ve İstanbul Rotary Kulübü tarafından Rtn. EminSeyrek, Rtn. Tarık Ziyal ve Rtn. Adnan Birgi görevlendirilmişlerdir. Bu kurucu üyelerle birlikte 21 kurucu üyemiz gerekli çalışmaları yapıp, kulünün ana tüzüğünü hazırlamışlar ve 8 Kasım 1968'de İstanbul Valiliği'ne sunarak kulübümüzü kurmuşlardır. 8 Kasım 1968'de kurulan kulübümüzün ilk genel kurul toplantısı 14 Kasım 1968'de yapılarak yönetim kurukluy seçilmiş, başkanlığa Rasim Cenani geitilmiştir.
İlk resmi toplantı Pera Palas Oteli'nde yapılmıştır. Kuruluşundan bir yıl sonra 8 Kasım 1969'da Çınar Otel'inde yapılan bir törenlekulübümüzeCharter verilmiş ve 30.07.1970 tarih ve 7-1081 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla da kulübümüzün Uluslararası Rotary camiasına katılması ve işbirliği yapması kabul edilmiştir.
Karaköy Rotary Kulübüne ilk kurulduğunda özellikle Koç Holding üst düzey çalışanları üye olarak katılmışlardı. O dönemde hem Koç Holding üst yönetiminde görev alıp hemde Karaköy Rotary Kulü'ne katılan kişiler; Hulki Alisbah, Muhterem Kolay, Zeya Bengü, BAsri Öztekin, Uğur Ekşioğlu, Feri Vardarman ve Fikret Aytaç önde gelen isimlerdir.
